Inés Calomarde | L'event més esperat pels taxistes aquest any no ha aconseguit arribar a les expectatives que els conductors esperaven. Mentre que l'Institut Metropolità del Taxi (IMT) va intentar animar a la participació dels taxistes per a facilitzar el moviment dels visitants del Mobile World Congress, els conductors no eren molt créduls a l'hora de veure aquest event com una sortida a la crisi que sofreix el sector desde fa més de 5 anys.
La organització de la situació dels taxis a la Fira ha sigut la queixa més escoltada en les 5 jornades de l'exposició (del 24 al 28 de Febrer). Per una banda, l'acumulació de vehicles a la zona de la Fira de la Gran Via feia imposible l'accès als voltants del recinte. A més, l'aument dels taxis a les hores puntes de sortida i entrada al congrés feia que els taxis haguessin d'esperar més de 30 minuts per poder agafar els viatges. Els dos carrers on es trobaven les parades eren l'Avinguda Joan Carles I i el Carrer del Foc de Hospitalet de Llobregat.
Un dels conductors que esperaba a la cua deia que el problema "es que hi ha molts embussos, ni tant sols es pot venir, està tot embussat i parat". Aquesta queixa s'ha repetit en la majoria dels taxistes que venien al congrés del mòvil a provar sort. Un altre taxista explica que "on he fet més feina no ha sigut aquí, sinó a la ciutat de Barcelona". A més, assegura que com a molt aconsegueix recaptar 50 € en la jornada en el event i la policia fa que la tasca encara sigui més difícil ja que "t'envien cap a on ells volen i es fa molt difícil sortir de la zona".
Un problema generalitzat han estat els transports públics gratuïts. Aquests han afavorit a que els visitants de l'event no prestessin gaire atenció a la cua de taxis que bordejava la Fira. Tots els usuaris del MWC podien accedir per només 1 € a una targeta d'una zona que era valida per a tots els dies del Congrès. A més d'això, es podia agafar un autobús de forma gratuita desde l'Aeroport al recinte de la Fira de la Gran Via proporcionat per GSMA. Tota aquesta promoció, ha deixat de banda un altre vegada al sector del taxi que es queixa dient que "la organització pot haver anat bé però per nosaltres no quant hi ha tants cotxes de luxe, particulars, transport gratuït, una targeteta que val 1 €...va el treball imposible".
L'inconvenient amb el que també s'han trobat els taxistes que s'apropaven al recinte del Mobile World Congress és amb el dels taxis pirates. Encara que són difícils d'identificar, un dels conductors ens diu que "sí que hi ha, com hi ha a Sants o a l'Aeroport". Un altre taxista comenta que hi han unes furgonetes del propi congrés que actúen com a servei de luxe privat. Així mateix diu que "cotxes pirates n'hi han tots els que vulguis; possen un Mercedes i una SP i Déu sabrà qui són".
Els mateixos taxistes afirmen que "tant de bó vinguin més congressos com aquests" perqué assegura que els taxista no se'n va sense res a la butxaca a casa tot i que només guanyin com a molt 100 euros en tot el dia.
![]() |
El recinte de la Fira de Plaça Espanya va ser canviat fa unes setmanes per el de la Gran Via. (FONT: Andrea Araquistain) |
Un dels conductors que esperaba a la cua deia que el problema "es que hi ha molts embussos, ni tant sols es pot venir, està tot embussat i parat". Aquesta queixa s'ha repetit en la majoria dels taxistes que venien al congrés del mòvil a provar sort. Un altre taxista explica que "on he fet més feina no ha sigut aquí, sinó a la ciutat de Barcelona". A més, assegura que com a molt aconsegueix recaptar 50 € en la jornada en el event i la policia fa que la tasca encara sigui més difícil ja que "t'envien cap a on ells volen i es fa molt difícil sortir de la zona".
![]() |
La targeta permitirà viatjar a qualsevol ciutat de l'AMB. (FONT: Facebook) |
![]() |
Els cotxes pirata han suposat un gran inconvenient per als taxistes. (FONT: Andrea Araquistain) |
Els mateixos taxistes afirmen que "tant de bó vinguin més congressos com aquests" perqué assegura que els taxista no se'n va sense res a la butxaca a casa tot i que només guanyin com a molt 100 euros en tot el dia.